Thursday, April 7, 2011

Lagu Korea Kutuk Pendengar

Masa awal semester lepas, aku dapat junior baru. Rakan sekelas aku menamakan mereka superjunior. Orang lain gelak habis. Aku terkebil2 sambil sibuk tanya kawan2 kenapa gelak. Junior is junior. Tak lawak pun. Rupanya superjunior tu ada maksud lain, iaitu kumpulan penyanyi korea.

Tak kenal, ni ha!


Hairan juga kenapa ramai gila2kan Superjunior ini. Nak kata tak cukup artis Malaysia, dah terlebih dah artis sebab banyak sangat realiti tv. Cuma terfikir, kalau diaorang nyanyi dalam bahasa korea, entah2 lirik dia kutuk muka pendengar tak comel, telinga rabbit ke. Kita syok lah duk dengar, hangguk-hangguk tanda setuju dengan lirik telinga pendengar macam rabbit.

Pokoknya, nak dengar lagu2, kita cuba cari maksud lirik dulu. Tak kira lagu Melayu ke Omputih ke Korea ke. Macam ada kes lagu English sebut father. Ka main tulis dalam kad father's day (konon2 sweet). Rupenya father itu paderi.

Oh ye, bukan nak kondem Superjunior. Sebab ada yang saya nak puji iaitu, jadikanlah muka anda seperti mereka. Flawless!

6 comments:

Syukri Mohtar said...

btol..kena tau maksud lagu tu..

Nadhirah Ahmad said...

syukri: yup2!

izan said...

ni bakpe tetibe cakap "pokoknye"?
pengaruh mane ni?

Nadhirah Ahmad said...

izan: je.. kbtulan ak bnyi dhn pokok pelam jtuh kt luar

Mohammad Lokman Hakim said...

fenomena artis korea.nak minat xkisah tp ada sesetengah tu terlalu fanatik.trlalu fanatik tu blh dtg dosa.pstu mndatangkan menyampah di mata org.minat biasa2 sudah.sy dengar lagu ye pun bukan la best mane.suka sgt ke grup ni sbb muka jambu.alahai...

izan~nadhirah suke tgk sinetron kot, tu terkeluar pokoknya.haha...

Nadhirah Ahmad said...

lokman: sy pun xtau pe yg bes lagu ye. sinetron!! mustahil. bosan gle wape belas episod dh, tp xtau2 lg ayh sape. cm xde plot lgsg cite

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...