Friday, July 2, 2010

Berbau Durian?


Durian bau sangat busuk. Bila sendiri makan, baru tak rasa busuk. Tapi kalau orang lain makan, atau buah tu haadir dalam rumah, tak tahan bau. Kadang2 pening. Dan sekarang pening sebab bau durian. Mumy buat pengat durian yang dimakan bersama pulut sebab Dady nak makan. Makanan ini saya tak gemar. Saya hanya makan buahnya (kadang2) atau makanan yang diinovasi dari durian iaitu tempoyak dan lepok (betul x eja ni).

Baru ni saya tengok disney channel. Dan ada slot ekspreimen. Kalau sudah makan durian, mesti tangan berbau kan. Letak air dalam cangkerang durian (durian shell) tu, dan basuh tangan anda guna air dalam cangkerang tu.

Result: Tangan anda tak berbau lagi!

p/s: ni cakap pasal durian Malaysia. Bukan durian Belanda. Kot2. ada yang terkenang kat Belanda. Maklumlah kan, Belanda menang 2-1.

4 comments:

sarah said...

tu r.ak pn pikir mu wt tjuk ni psl belanda menang ke.huhu, ak bace kt fb riuh psl tu

Nadhirah Ahmad said...

hhaaha. ak tgh pening bau durian. tu ak wat sal durian tu.

izan said...

bakpe ayt mu skima ngt?
haha

Nadhirah Ahmad said...

skali skala terasa nak cakap macam buku

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...