Sunday, May 30, 2010

Kenapa Menidakkan MLM?

Aduh.. Ramainya tak faham MLM. Multi level Marketing. Tapi dah pandai buat komen dan buat hukum.

MLM ni suatu sistem dalam perniagaan. Dengan MLM ramai dapat manfaat. Cuma orang sekarang tak faham. Skim Cepat Kaya, dia sebut MLM. Skim Cepat Kaya lain, MLM lain.

Kenapa nak menidakkan MLM? Cuba tuan-puan fikir. Kalau gula tu merupakan perniagaan bersistem MLM, dah ramai Melayu kaya sebab Melayu suka guna gula dalam masakan/minuman. Bila MLM, ramai yang dapat profit hasil dri jualan produk tu. Tak ada la tuan punya kilang je yang kaya. Gula nampak produk simple je. Tapi pemilik Gula yang anda guna tu, tersenarai dalam orang terkaya di Malaysia.

Dalam MLM, orang atas tak semestinya dapat income lebih dari orang bawah. Sebab kalau orang atas asyik dapat lebih, tu tak adil. Siapa yang usaha lebih, dapat. Tak kisah dia di atas ke bawah ke. Ada je yang kata, buat apa join MLM, kayakan orang atas saje. Eh, awak buat, awak dapat untung.

Kenapa menidakkan MLM? MLM ni amalkan budaya yang sihat. Iaitu berkongsi, mengajar. Kita cuba ajar orang baru segala kemahiran dan kongsi tips yang kita ada. Supaya, dia orang berjaya dan buat macam kita buat. Cuba kamu pergi kedai buat kek, mahu ke dieorang kongsi tips atau strategi diaorang? Nak tahu resepi kek lagi mustahil.

Bentuk MLM adalah inverted pyramid. Cuba tengok kerja kerajaan. Ramai2 pekerja, seorang je jadi pengarah. Tak mungkin ada 2-3 pengarah walaupun anda kerja bagai nak gila. Tak mungkin ada 4 Pengurus dalam Bank. Tak mungkin ada 3 Pengetua dalam sekolah. Dalam MLM, semua orang boleh berada di atas, tak payah lobi2. Anda buat kerja, anda dapat.

Banyak lagi pasal MLM. Banyakkan baca buku MLM. Jangan main serkap jarang.

Bill Gates kata, 3 bidang yang menguntungkan dan berkembang/akan berkembang sekarang adalah
1) IT/Telekomunikasi
2) Networking
3) Green Products

Networking tu MLM la. Di sini saya sarankan MLM yang baik untuk dibuat bisnes. AVAIL. Menepati hukum Islam. Produk bermanfaat. Produk sunnah nabi. Harga tidak mahal dan berpatutan. Sistem yang halal dan banyak lagi.


Apa-apa jika ada sebarang pertanyaan mengenai MLM, pernigaan atau AVAIL, boleh hubungi

saya sendiri~Nadhirah: 0139714599
K. Ani: 0199847920
Dr Shukri: 0199824907

p/s: SEKARANG, BANYAK PERNIAGAAN YANG MENIPU TETAPI BERSELINDUNG DENGAN PRODUK, SISTEM BINARY (HARAM), PELABURAN DAN SEBAGAINYA.



0 comments:

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...