Tuesday, May 18, 2010

Denyut Kasih Medik


Saya memang susah untuk membaca novel Melayu. Setakat ni hanya novel Habiburahman yang berjaya dihabiskan. Tapi, novel Denyut Kasih Medik berjaya memaut hati saya. Sememangnya saya sukakan kisah doktor contohnya drama bersiri House. Walaupun tak dapat jadi doktor, tu tak memadamkan minat saya dalam bidang kedoktoran. Tapi masuk kuliah medik di Jordan Univ Science & Technlgy hari tu, macam mengantuk skit. Faktor lampu macam panggung wayang kot.

Buku ni 'two thumbs up'. Penuh info mengenai perubatan, wanita dan hukum2 lain. Uncle saya yang ustaz pun suka baca buku ni. Memang sesuai untuk semua. TApi bagi saya, wajib dibaca bagi yang mengambil jurusan medik dan juga bagi yang sudah bergelar doktor. Semoga cara bekerja dan niat bekerja boleh dibetulkan dan menjadi selari dengan syarak.

Buku ni RM23. Terima kasih kepada yang menyumbang usaha untuk membolehkan saya membaca buku ini sebelum saya terbang ke Sabah. Semoga kalian dirahmati Allah dan peroleh pahala kerana membantu saya menambah ilmu saya yang cetek ni. Terima kasih banyak2. Habis fras hari tu, pergi MPH di SACC, buku ni habis.

Tak rugi baca buku ini. Saya bagi buku ni, Mumtaz!


8 comments:

syibiehoney said...

pinjam boley???????? cm berminat je..sy pun suke novel begitu..=)

izan said...

kat ganu ade x?
kalo x aku nk pesan suh mu belikan untuk aku satu.
boleh?

Aziza said...

Salam..

Saya p0n suka buku nie.. memang best giler!

akak nie amik course medic ker? Univ mana?

Nadhirah Ahmad said...

syibrah, sy di sabah skrg

izan said...

eh apesal aku komen x kuar?

Nadhirah Ahmad said...

aziza: xmek kos mdik. tp minat

izan: ye kena tggu ak approve, bru kluar

Auni Najwa bt Azman said...

I just read the book. Best sgt2! my brother n mum pun baca =)


btw, cantik blog. lama tak masuk. Fresher look.


P/S. Im going to USM penang, to study English Literature. This july. doakan.

Nadhirah Ahmad said...

indeed, it is good.

tq. n loads faster. isnt it

great. njoy stdying wht u love!

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...