Tuesday, September 1, 2009

Sedikit Renungan

Apa perasaan anda bila anda buat program. Contohnya buat program English untuk pelajar from 5 yang lemah bahasa inggeris. Tapi kita je macam semangat. Dia orang pula macam tak berminat dan tak nak je sertai program tu. Padahal, program tu, input dapat kat dia orang juga. Mesti kita rasa budak2 ni rugi sebab lepaskan peluang macam tu je. Dahla SPM dekat.

Tu la. Dalam konteks Ramdhan pula. Pahala 70kali ganda Allah bagi kepada hambanya yang beramal. Tapi masih ada yang tak berterawikh. Malah ada yang tak berpuasa. Ramadhan dah la sekali je setahun. Tahun depan belum tentu dapat bertemu Ramadhan. Macam allahyarham vokalis rabbani yang meninggal beberapa hari sebelum puasa. Agaknya arwah tahu ke dia tak sempat bertemu Ramadhan 1930h. Berbalik pada asal tadi. pahala untuk manusia tu sendiri jugak. Allah senang je nak bagi kat manusia. Bagi bonus 70kali ganda! Tapi ada juga malas nak buat ibadah. Allah dah tolong belenggukan syaitan2 supaya mereka tak kacau kita buat ibadah. Tapi still??? Tak buat atau dah buat? kalau dah buat alhamdulillah. Kalau tak buat.. Ruginya makhluk yang bernama manusia.... macam tak ada beza Ramadhan dengan bulan2 yang lain kalau macam tu... rugi kan.

Fikirkan. Muhasabah...


1 comments:

izan said...

setuju 100 persen!

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...