Saturday, August 29, 2009

Suke2 Sonot2


Memandangkan ni bulan pose. nk citer ket aktvti sal mknan. Yela. Tak dapat makan. Kite ckp sal mkn. Tul dop. Gini... Sehari sebelum pose, kite takle pose kan. Sape la yang zuhud sgt pose hari haram bepose tu kan. Yang pasti bukan aku, izan dan aina. Mengapew... sebab? Bukti? bukti sebab kite orang jejalan pi makan.




Bg menghormati kepulangan izan, ak ajk die kuo. Skali ng ena. Sebab ye balik.. TEnkiu ye sebab balik. Sapa jugop ajat jupe ber3. Izan hrgai pengrbanan mu beli tiket dr johor. Op. izan op. Maka, hari jumaat atau hari matematiknya 21/8/2009. Matemetik ke? Ahhh. asal nombor, ckup la syarat nk wi hukum yang itu adalah konsep maths.


Pukul 3 kunun la nk kuo. Degung degang degung degang, 330 gop wase sape rmh izan.
Amek ye. Pahtu gi la noodle station. sebab budop due orang ni dop g ag. Konon jd pemandu pelncong r ni. g bwk tmpt budop due org ni dop g ag. Sblm g noodle station, g kfc sblh ye. Duk galok ctu, start dr masok kt pintu KFC ag. Izan duk ngidam chizy wdges. Kt endon adop etpom. Phtu ena ni pewasan plop shrimp stik kt iklan ye o. Mknanya iklan tu bekesan ah. Ye plik. nape ow, ye btnye ak. Of kos la ak xtawu kan. Bukannya ak pi berbakti kt KFC jd pekerja ye. So, ak pun ckp, beli ah. Membuktikan ak jugak mdh tepengaruh ng iklan. Adehhhh.. Nasib baik bnde tu 5ya je. Sudoh beli, kuo g noodle station.

Pilih tempat. Oder mknan. Tapi kan, ade la sowang dr kawan ak ni ckp kt ak, yg ye ni xkaye ngt mase ni. Jd dople g kdai mhl2. ak kbo la mkn plus minum maximum 20 ya. Sapa kedai tu plopl, alih2 ye oder due hidangan. Aihhh.. Tadi mu gop wt ge gaye nk jimat. last2 2 hdgn. Huhu.. Takpe2 esok pose. dimaafkan... mknan di oder, ciken cop, fish n chip, noodle 1 dan noodle 2. siyesly, noodle ye xsdp ne. sdp mi kari ciken rice shop ag.. Air mango, cappucino and icelemon tea.

Sambil tunggu mknan tu, kite makan la mknan yg sy bwk dr rumoh. Sebekas dessert. Disambung dgn cizy wedges and shrimp stik. buka kotak shrimp tu, cet! kecik ngat. gmbr punye la beso.. dohla 5ya. eii... takpo2. komen komen pom, makan gop.

Sapa mknan tu, maka kami makan. pahtu sapa la air ena. Fuhh!! tadi kami komplen shrimp stik kecik. ni air beso gile bekas ye. cm amik botol madu or jam o, pahtu letak air mango lam tu. memang dop abis ar sorang air tu. kalu tau air bapok gtu, oder due je air td. seb baik air cappucino tu ye ltk lam bks plastik. jd leh wt alik. kalu air mngo tu takkan wat alik kejap, esok mai hntr bekas kot.. tapi ok r tu bekas air ena ni cm jar jam/honey. sebelah kiteorang, bekas cm pasu teros....

mknan mmg outstandingly 7/8 hbis. yg tak bis tu ltk lam bekas shrimp stik tu, kite wat alek.. hu3.. pahtu g stesen bas. ena nk bli tiket. ak dop promot suh bli tket bus nape au doh. sbb tgk gmbr come. memang mudoh tepengaruh guh la ng gmbr2 n iklan ni... last2 ena bli tiket bus nape au doh. adik bewadik kots.. tp ak kenang bus adik bewadiks yang kale ija. come ngt. wlapun tkg naik tu dop la merasa pape impak pun klu naik bus ijau tu. stkt napok lawo je. mase nk beli tiket tu, ena lop ckp ng ak. ade la pokcik nk amik pluang nk skip laklu line.. aih!! ak pom terus tolok ena. pokcik tu tgok je kt aku and ye berundur. Takde la pokcik sgt pom. umur lam 30lbih gtu. segor megor ag. Kalau pokcik umo 60 ke, ak baek skit la.. hahaha..

ak kenal 3 tmpt kt johor sbb nk bli tiket. sri putri, johor bharu (yg ni mmg tau) dan lakin. Ak suke dgr lakin ni sbb mcm walakin yg bmksd pe erk dlm bhs arab. mksd 'dan tetapi' kots.. Erk.. tu la.. Tak ulang kaji bhs arab mentang2 tak blajo.. Ape la...

Balik tu punye la penat. penat bercakap. tertido trus.. semayang dlu la. bru tetdo. takde la ter sangat pon. memang cari pasal nk tido. pi duk atas katil .memang la resultnya tido kan...

ni lah gmbr2 nye. bila tgk, cm skit plop gmbr yg diambil..

22 comments:

syanie.. said...

best gle mkn...~!hehehe

e n a said...

pleasure..
ramai kwn aku balik mggu ni coz cuti 3ari mrdeka kam.
xpe lh blik awl dr dorang pn
asal kn aku enjoyed my day ngn mu 2org ritu!
klu aku blik 3ari ni pn, xleh kuo g mkn2 gop kam.hehe
den, nme tmpt aku breti tu larkin. bkn lakin.so, xde kaetn ngn walakin.haha
bus adik beradik yg aku naek plop wrna meroh.
lawo gop cam wrna ija tu.
tp aku cte ke ayh aku mu suh plih kaler bus, ayh aku gelok je.
hahahaha

Nadhirah Ahmad said...

mu ni g cte k ayh mu. malu ak. wa!!!!!!!!!!!

ye op. klu mu blk mse ni. mu xknl lop nudle sttion. xmerase lop minum dlm jar.

Dr Marami said...

hohoii~ gi nudle station.. tu tempat feberet saya tuh... sblm pose gi okmo.. boleh kate stiap malam.. tutup kul 11 kam.. pastu mesti gi lepak2 pantai batu buruk.. pa kul 12 pagi.. tapi saya rase nudle situ bes giler.. nok2 mee hailam oo... hok aina beli air oo beso gong... ade air kecik jer.. icelemonade... mmg kecik giler bekas jer.. due kali teguk abes laklu.. hahahah

lukpi said...

uish..kuat makan btol
seb bek pose..
lau x, msti duk mkn ag ni
op2

Nadhirah Ahmad said...

msing2 taste berbeza. kalu dop seme nk mkn piza. or seme nk g anw. cm beauty gop. subjective. indah ciptaan allah. kalau tak seme nk kat han ji en lam cte korea tuh. ha3..

lutpi. ari tu j mkn bnyk. skrg i slim tau skrg. *wink2*

Dr Marami said...

bkpe dok slim nye... 40kg.. bukan org berat gitu ooo huhuhu

Nadhirah Ahmad said...

43 kg. bukan 40. pnting 3kg o

izan said...

aih~
lawo nye gambo mule2 skali tuh!
xdop hok udoh sket g ke buleh letak?
arap pose je,aku dop leh ah blebe lebih2..
tp dakpe laa..
TQ la jgk sbb wak post ni,
kekgi tua2 bleh cari cite2 lame dalam belog mu je kan4??
dop sabo nk balik lagi!!!
dop sedap pose kat niii...
TT______________TT --> [lambang aku sgt2 tidak suka dan gembira berposa berjauhan dengan
keluarga,kawan, dan juga kampung]

Nadhirah Ahmad said...

bkpe. xdop netbak k ctu izan

izan said...

xdop pun..
aku makan nasi putih ng air je sokmo buke..
dakpe laa
rezeki jgk tuh~
=)
kekgi kan nk balik buke pose ng ena makan ikan pari bakor!
waaahh~
kecur air liur, seb baik buke pose doh skrg..

izan said...

macam org cacat muke aku
ape kate kalo mu buang then letak gambo lain hok comey sket
segan ah aku
kalo org nk masuk minang dok jadi nk minang sbb gambo ni
sian ah ke aku =(

sarah said...

sapa ati x ajok aku

Nadhirah Ahmad said...

sarah: la. mu ad k mse ni. bkn k mu dop cuti

izn: nnti ak rjin, ak tuko gmbr tu. tggu mud.. tp mu nk cri mok tue datin k hop bace2 blog ni. buke pose ikn pari?? sdp2. tp cm gelap gmbr j. mok ak wi k dop au. se ag ak teingin nk g same myg sejid kristel. imam mesir ctu...

izan said...

la,sarah ade ke?
doh molek ah kite kupul rama2 buke pose same!yaey!
doh jom laah~
mu bodek la sikit mok mu tu
macam dop biase buat je

Nadhirah Ahmad said...

sarah.. mu blik bile

sarah said...

ak x balik pn ms tu..keh3..
ni bru sapa ptg maren,isnin pg gi mule dh

Ana Syukriah said...

wey,dop aci!!!!! nk g makan gop!!!! huu

Nadhirah Ahmad said...

mu dh fly dah mase tu. nk wt gne. tggu mu blik cuti thun dpn ne

ena said...

mok aku xbagi rr buke pose kat kelulut.
mok aku suh buke kat dekat2 je.
pah raye baru kite g mkn kat kelulut ptg2 neh.
mst lagi beh.
konpem!
jom kite g ramai2!

Nadhirah Ahmad said...

kelulut` tu mane benonya. ak kbo k moksu ak, rusila. ye kate woh, jauh ngt. ke pulau rusa. kompius ak (pdhl org gnu ni).

ok gop cdgn mu tu. doh tu mu nk buke kt ne hop dkt2 ni. rstoran nil kt btu 6 tu ak ad ketas hop pakej ye. tp ak dop tau sedap ke dop. ke nk kt bb seafood yg kedai aircond o. hop tu ad pakej gop. pkej mrh ket

ena said...

dh rusila tu kan kat marang.
dats y moksu mu kate jauh kot.
ala kite g kn ptg.
bkn nye mlm pn.neh2

aku xkesoh mne2.
bb seafood tu bb2 ke?
klu bb2 g sokmo dh.
klu bb seafood rase x g ag.
so, aku nk merase 2-2.
ikut pndai major la nk g mne2 pn k.

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...