Tuesday, April 7, 2009

Show Our Love


Assalamualaikum pembuka bicara, Pantun diungkap halwa telinga, Moga sihat dan sejahtera, Walau sudah lama tak dengar berita.

Saja je berpantun skit. Dulu selalu reka pantun, sbb ada kawan yang mmg pandai berpantun. jadi, syok berbalas pantun. tapi skrg, dah tak dah. Cam berkarat dah otak utk berpantun2 ni.

Sebenarnya sy taip ni sebab sy terfikir. Biasanya, manusia ni kata yang dia sayang mak ayah dia.

Tapi, saya tengok jarang sangat anak yang cium mak ayah dia. Bila dah remaja, kalau yang perempuan cium mak je. Ayah cuma salam. Ada juga, tak cium kedua-dua.

Masa kecil, mak ayah selalu cium kita. Tapi bila dh besar sukar untuk bibir menyentuh pipi mereka. Terfikir tak, adakah mereka rindu untuk semua tu?

Dan saya pelik kenapa nak malu nak cium mak ayah (makayah kandung). Sebab dua manusia ni juga, kita wujud kat bumi.

Sementara dia orang masih ada kat dunia ni la, tunjukkan kasih sayang kita kat dia orang sebanyak yang mungkin. Kita tak tahu bila dia orang pergi, dan bila kita pergi. Kita tak tahu, tahun depan mungkin kita dah kat luar negara. Atau tahun depan dah naik pangkat jadi isteri orang (masa dgn makayh jd krg). Kesimpulannya, kita xtau apa yg akan jadi nanti, oleh itu, kasihilah ibu bapa kita sementara dieorang di sisi kita.

Show our love!!

Love you Ummi Abah Abah Ummi!!

p/s: ad sape2 nak bgtahu knp sesetgh dh xcium mak ayah dia??

This video is about parents love. Very touching.... Know it from Oprah. (1st time tgk, hmpir2 nangis)



9 comments:

izan said...

waaaa..~~
rindu mak ayah aku:((
aku tepon dh ari2,
tp rase x cukup lagi mase bersame~

aku dh jarang nk online la skrg..
sibuk:(
nanti raye kote jumpe deh~

tepon mu dh ok dh?

Nadhirah Ahmad said...

raye mu kelik e?

ak mnunggu mu pnuh setia

tefon ak ok dah. sht. ari tu bkn tefon rsk. tp clcom hop sakit.

clementine said...

sedeyh nye vid ni..last skali die pergi..huwaaaaaaaa!!!nad mu saje je wat aku nk nangih pg2 bute ni

clementine said...

sedeyh nye vid ni..last skali die pergi..huwaaaaaaaa!!!nad mu saje je wat aku nk nangih pg2 bute ni

Nadhirah Ahmad said...

oloh.. ak nk wt mu terharu j. mne ak tau mu nk nangih.. cowy cyg

izan said...

ye~
aku balik~~
>:D<
tunggu yee..
malam 16 september kol 9 aku sapa d epot!
bleh bukke pose ng mu!!
yeay~

Nadhirah Ahmad said...

ak ingt 11sept td. mu dopsoh nek flait 11sept. tkt ak badi trgedi tu, wt2 nk lggr klcc k.

pose doh k time tu...

mu sje blik 16sept op. tau r mu nk smbt beday mu ng ak. hahahahha

izan said...

mu..
mulut tu jgn masen ngt!
kang aku dok jadi balik~

pose doh!
hahahahah,,
tu ah, aku mmg saje je,,
bape taun doh dok celebrate ng mu:">
mu pikir la dr slrg nk wi adioh nape ke aku~~

Nadhirah Ahmad said...

tiada yg lbih bmkna dr ksh syg. so, ak bg ksh syg la tuk beday mu.

www.NadhirahAhmad.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...